Būkime sveiki ir laimingi!

Susitikę gatvėje dažnai klausiame savo pažįstamų: „Kaip laikaisi?“ Tačiau ar dažnai tokį klausimą užduodame sau? Dvidešimt pirmajame amžiuje skubame visi. Vieni skuba į dalykinį susitikimą, kiti – į naujausią išpardavimą, treti tiesiog skuba pavalgyti. Valgymas šiais laikais toli gražu nebeprimena ritualo, kuris atliekamas susikaupus ir su šventišku nusiteikimu, o, greičiau, tai tik trumpa pertrauka, kurią leidžiame sau darbų įkarštyje…

Taip – „leidžiame“, todėl, kad pietų pertrauka ar vakarienė su šeima tapo savotiška prabanga, kuria pasinaudoti ne visada galime. Pasekmė – skrandžio opos, gastritas ir kiti susirgimai, kurie kyla dėl mūsų nuolatinio skubėjimo ir nemokėjimo ramiai ir pasimėgaujant valgyti. Atvirkščiai – žavimės greituoju maistu, o valgio gaminimas vis dažniau išbraukiamas iš dienos darbų sąrašo, patikint šią užduotį maitinimo įstaigoms arba prekybos centrų virėjams.

Štai tokioje skubos karuselėj besisukdami, dažnai pamirštame savęs paklausti: „Kaip gi aš jaučiuosi?“. Mūsų organizmas supratingas. Jis laukia to išganingojo klausimo. Laukia tol, kol galų gale jam trūksta kantrybė. O tada prasideda ligos ir nesibaigiantys apsilankymai pas gydytojus. Kad taip nenutiktų, reikia vadovautis keletu paprastų patarimų:

  1. Pagaliau nustokite skubėję

Sulėtinti tempą mums reikia daugelyje gyvenimo sričių. Pradėti galite nuo jau aptarto gebėjimo valgyti lėtai. Pasistenkite į maisto paruošimą ir jo vartojimą žvelgti tarsi į ritualą. Skirkite tam pakankamai laiko, įtraukite į šį procesą šeimos narius ir būtinai valgykite vakarienę visi kartu. Tai suvienija šeimos narius bendra dvasia ir padeda glaudžiau bendrauti tarpusavyje.

Atraskite laiko ir trumpoms pertraukėlėms tarp darbų bei savo mėgstamiems užsiėmimams: vakariniam knygos skaitymui, trumpai meditacijai, pokalbiui su draugu.

Taip pat labai svarbu beskubant nepamiršti skirti dėmesio savo vaikams – jiems būtinas tėvų dėmesys ir meilė. Nustokite teisintis darbų gausa ir skirkite bent pusvalandį per dieną bendravimui, žaidimui su vaiku.

  1. Profilaktika

Bent porą kartų į metus profilaktiškai apsilankykite pas gydytoją. Padarius kraujo tyrimus, išaiškėja tokie svarbūs dalykai, kaip hemoglobino ir gliukozės kiekis kraujyje. Pirmojo trūkumas gali signalizuoti, kad jūsų organizmui trūksta geležies, o žymus gliukozės kiekio kraujyje padidėjimas gali įspėti apie besivystančią cukraligę. Tokie reguliarūs sveikatos patikrinimai gali padėti užkirsti kelią daugeliui ligų.

  1. Sportas

Užsirašykite į sporto klubą ar nuvalykite dulkes nuo namuose kampe stovinčio bėgimo takelio, o jeigu dar neturite sportinio inventoriaus – įsigykite bent jau jogos kilimėlį ir svarelius. Pirkinys motyvuos pradėti sportuoti. Sporte sunkiausia pradėti, o tam pasiryžus labai greitai galima įsijausti ir netrukus suvokti, kad gerėja savijauta ir gražėja figūra. O tai – pati geriausia motyvacija!

Tai viso labo trys patarimai, bet reikia nemažai valios kasdien jais vadovautis. Jos jums ir linkime. Būkime sveiki ir laimingi!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *